Polityka reklamacji i zwrotów

Polityka zwrotów

W celu dokonania zwrotu lub wymiany produktu prosimy o wcześniejszy kontakt mailowy pod adresem kontakt@litowe.pl

Zadowolenie klienta stawiamy zawsze na pierwszym miejscu. W razie wątpliwości pomożemy Ci w procedurze odstąpienia od umowy.

Pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży

Na podstawie art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 r., poz. 827) konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić na piśmie bez podania przyczyny. Możliwe jest odstąpienie od umowy w terminie 14 dni od dnia wydania rzeczy. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy wysłać drogą pocztową na wskazany adres do zwrotów (np. załączając je razem ze zwracanym produktem) lub drogą elektroniczną na podany powyżej adres mailowy.

Termin 14-sto dniowy, liczy się od dnia wydania rzeczy, rozumianego jako objęcie rzeczy w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez konsumenta osobę trzecią inną niż przewoźnik. Towar należy odesłać niezwłocznie po złożeniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy, nie później niż w terminie 14 dni, w stanie niezmienionym.

Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny dla stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. Koszty bezpośredniego odesłania (zwrotu) towaru do Sprzedawcy w związku z dokonanym odstąpieniem od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia wydania rzeczy, ponosi konsument. Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:

  1. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
  2. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  3. zawartej w drodze aukcji publicznej;
  4. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
  5. w których przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub higienę, jeżeli opakowanie to zostało otwarte po dostarczeniu.

Sprzedający nie ma obowiązku odbioru przesyłki pobraniowej, chyba że taka metoda wysyłki została ustalona z klientem i zaakceptowana przez obie strony.

Zwrot (jeśli dotyczy)

Po otrzymaniu i sprawdzeniu zwrotu, wyślemy Ci e-mail o jego zatwierdzeniu lub odrzuceniu.

W przypadku jego zatwierdzenia, przelejemy odpowiednią kwotę na Twoją kartę kredytową lub dokonamy zwrotu w pierwotnej formie płatności, w najkrótszym prawnie ustalonym terminie. Zwrot pieniędzy jest możliwy 14 dni od momentu zakupu towarów i następuje w momencie odbioru produktu, który klient wysłał na swój koszt na podany niżej adres.

Brak zwrotu pieniędzy (jeśli dotyczy)

Jeśli nie otrzymałeś jeszcze zwrotu pieniędzy, sprawdź ponownie swoje konto bankowe.

Następnie skontaktuj się z bankiem który wydał kartę kredytową, przetworzenie płatności może potrwać kilka dni.

Jeśli wykonałeś wszystkie te kroki i nie otrzymałeś jeszcze zwrotu pieniędzy, skontaktuj się z nami pod adresem kontakt@litowe.pl

Produkty w ofercie specjalnej (jeśli dotyczy)

Zwrotowi podlegają tylko produkty w cenie regularnej. Produkty w ofercie specjalnej ( tzw. promocje/przeceny ) nie podlegają zwrotowi.

Wymiany (jeśli dotyczy)

Wymieniamy tylko przedmioty, które są wadliwe lub uszkodzone. Jeśli chcesz wymienić artykuł, poinformuj nas o tym na kontakt@litowe.pl i odeślij na adres widniejący na przesyłce, dodatkowo prosimy o zdjęcia przedmiotu drogą mailową, który jest wadliwy lub uszkodzony.

Wysyłka zwrotu

Koszty wysyłki odesłanego towaru pokrywa kupujący. Nie podlegają one zwrotowi. W zależności od Twojego miejsca zamieszkania czas potrzebny na odesłanie produktu może się różnić.

Jeśli zwracasz produkty o wartości większej niż 125,00 PLN, powinieneś rozważyć wysyłkę z możliwością śledzenia lub wykupienie dodatkowego ubezpieczenia.

Dane sklepu i adres wysyłki do zwrotów:

MAGAZYN LOGISITKO
GRUNWALDZKA 5 A
99-300 KUTNO
tel: (+48) 123450224

Polityka reklamacji

Kto może złożyć reklamację? Każdy

Jakie prawa reklamacyjne mi przysługują? Możesz skorzystać z:

  • gwarancji, lub
  • rękojmi

Dla kupujących niebędących konsumentami, sprzedawane przez nas przedmioty objęte są całkowitym wyłączeniem z tytułu rękojmi, zgodnie z przepisami zawartymi w Kodeksie Cywilnym.

W przypadku gwarancji decyzję o naprawie, wymianie lub zwrocie środków podejmie gwarant. Odnośnie rękojmi, jako sprzedający, możemy w pierwszej kolejności naprawić lub wymienić towar, jeśli uznamy reklamację. Możesz odstąpić od umowy, o ile wada jest istotna.

Ile masz czasu na złożenie reklamacji? 2 lata jeżeli skorzystasz z rękojmi. Jeżeli produkt jest objęty gwarancją, sprawdź na stronie oferty w części

Gwarancja okres jej obowiązywania.

W jaki sposób mogę złożyć reklamację? Możesz:


a. skontaktować się z producentem lub gwarantem, co może przyspieszyć proces reklamacji. Dane kontaktowe znajdziesz w dokumentach gwarancyjnych dołączonych do produktu lub na stronie internetowej producenta

b. skontaktować się się z nami:

  • pisząc na adres e-mail: biuro@litowe.pl, lub
  • korzystając z formularza kontaktowego dostępnego w treści Oferty, lub
  • w formie pisemnej

Co powinna zawierać reklamacja? Reklamacja powinna zawierać:

  • Twoje imię i nazwisko oraz adres
  • Twój adres email
  • przedmiot reklamacji
  • Twoje oczekiwania: wymiana towaru na nowy, naprawa, obniżenie ceny lub odstąpienie od umowy (zwrot pieniędzy)

W jakim terminie otrzymam decyzję? 14 dni od daty otrzymania reklamacji, jeżeli skorzystasz z rękojmi. W przypadku gwarancji termin ten określa gwarant.


W jaki sposób otrzymam informację o decyzji? Pisemnie na adres e-mail.

Ważne informacje:


Odsyłając do nas reklamowany produkt zadbaj o jego bezpieczne zapakowanie, tak aby dotarł do nas nieuszkodzony.


Reklamacje prosimy kierować na adres:


Logistiko.pl – Primado Sp. z o.o.

Grunwaldzka 5A

99-300, Kutno

Polska

Sprzedający nie ma obowiązku odbioru przesyłki pobraniowej, chyba że taka metoda wysyłki została ustalona z klientem i zaakceptowana przez obie strony.


Zgodnie z rozporządzeniem Unii Europejskiej nasza firma informuje klienta, że może on skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w myśl ustawy z dnia 23 września 2016 roku o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.
Klient będący konsumentem uprawniony jest do złożenia swojej skargi za pomocą darmowej unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod poniższym adresem:

http://ec.europa.eu/consumers/odr/


Jako sprzedawca dobro klienta stawiamy na pierwszym miejscu. Zgodnie z rozporządzeniem UE informujemy klienta o jego prawach oraz pomagamy w ich egzekwowaniu.